Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Svoboda slova

Jak dost často- nemohla jsem usnout.Nemám to ráda,protože mne pak v noci napadajírůzné myšlenky a tím je to pak horší.Zhodnotila jsem tady minulý den,dosavadní život,své manželství,to jakého mám synaa dostala jsem se,jak jinak ,na svoji zem, kterou mám moc ráda a divte senestydím se za to,že jsem Češka.

Nemohu se stydět,narodila jsem se tady a je dobře, že tady,.
Jasně,že bych chtěla,aby se lidé měli lépe,ale už pro to nic neudělám- roky přátelé,roky.
Už nejsem z těch, se kterými je počítáno v průzkumech- patřím jen do statistik-
ale nestěžuju si.
Hlava pořád myslí, psát mi taky jde,na čtení ještě vidím,tak co.
A tak trávím dost času tady na blogu a snažím se poučit se,dozvědět něco zajimavého,
znát názory lidí.A najednou mi, při čtení jednoho článku hlavou proběhne- de já vú- tohle
už bylo.Určitě.
"Ne tati, my jsme se učili, že Prahu osvobodila Rudá armáda- tak je to".
"Víš,Jirko, tátovi se to nějak popletlo- to víš byla válka při střílení se moc nepoznalo,
kdo je kdo"
řekla maminka na otcovo vyprávění o vlasovcích v Praze.
"Tohle ve škole neříkej"- obavu v jejím hlase jsem pochopila až později.
Neříkala jsem- protože pravdu měla paní učitelka.
" Tohle ve škole neříkej|" jsem slyšela u své známé a byl to pokyn pro jejho syna.
Co neměl říkat?
No jen pár věcí- nikdo nebyl bez práce/ i když ne všichi pracovali/,dnešní důchodci a
jejich předchůdci
budovali to, co bylo rozkradeno,že nejsou  jen vyžírkové,
 prostě takových pár věcí, které jsou pro naši generaci samozřejmou vzpomínkou.
Neříkej to.To by si paní učitelka mohla myslet,že jsem nějaký bývalí.....
Tohle určitě napadne některé z Vás- nechte toho- žádní bývalí.
A tak maminky kývají na to, co si dítě ze školy přinese v obavě,že by mohlo mít problémy.
Jejda.To už jsme zažili.
Měli jsme se špatně,nestálo to za nic-hrůza že jsme přežili.Tak dlouho se to bude říkat,
až to nakonec bude pravda.
Dobře,každý režim dusá dějiny do formy,kterou si vytvořil.
Dělali to minulí, současní, budou to dělat i budoucí.
Jen mi pořád nějak chybí ta svoboda.
Tři otázky v testu- co dělají poslanci,prezident a čím je tahle doba krásná.
Odpovědi 8 letého kluka/ za prezidenta Klause/:
Poslanci sedí a čtou si noviny a nedělají nic.Prezident krade tužky a lítá pořád někam
 letadlem.Je to krásné tím, že můžeme říkat,co si myslíme.
" To nemůžeš takhle napsat, při hodnocení by mi to nevzali", vrátila učitelka test k přepracování.
Jo jo, zlatá svoboda.
Zlatá- můžu říkat co chci,ale nikdo mne neposlouchá.
Můžu protestovat proti komu chci-vzít si i na znamení nesouhlasu červené tričko
a zasvěcení budou vědět.
Jen mne tak napadlo- kolik ti protestující vědí opravdu co se děje,
kolik toho už udělali pro zem, kterou chtějí mít lepší a kde se jim nelíbí.
Nebylo by lepší jít za dětmi v ústavech, za svými rodiči, uklízet do útulku,někomu pomoci,
na někoho se usmát?
Šla bych na tu demonstraci,kdyby to šlo a poprosila ty křiklouny,aby šli domů.
Vím, že by to bylo marné i kdybych poprosila.
Dav se nedá ukočírovat.
Proč je lepší neklid a chaos ve splečnosti a z toho vznikající nenávisti a spory?
Že s něčím nesouhlasím? A moje názory prohrály? To se stává a moudrý člověk uzná porážku.
Jistě se zase najde diskutující,který prohlásí- obecné fráze,možná dostanu i nějaké
posměšné reakce- ale to mi nevadí.
Nejde o státnický projev,ale o uvažování, kterého jsem se dopustila a myšlenky,co mi létají hlavou.
A nakonec- máme svobodu slova.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jiřina Nedvědová | sobota 29.11.2014 16:58 | karma článku: 7,64 | přečteno: 246x
  • Další články autora

Jiřina Nedvědová

Co Čech,to...........

Nevím přesně,kdy jsem založila tenhle blog.Mohla bych se podívat,ale nechce se mi.Chvíli jsem psala a četla moudré úvahy,které mne obohacovaly a rovnala jsem si s nimi své názory,kroutila hlavou nad některými články,protože jsem je nedovedla pochopit, nešlo to.Bylo mi fajn- setkání s moudrými mne nesou nahoru a ten pocit je krásný.

23.1.2015 v 16:30 | Karma: 11,54 | Přečteno: 682x | Diskuse| Ostatní

Jiřina Nedvědová

Poštovné zdarma

Bolí mne záda.Dost.Věk na to mám a sezení / světe, div se / mi taky neprospívá. A tak dělám co můžu- od zaříkávání až po Taichi a let Bílého jeřába.Jenže ten můj jeřáb občas heká a nehezky mluví, někdy dokonce nadává.Prostě bolí mne záda.

12.1.2015 v 18:38 | Karma: 8,38 | Přečteno: 366x | Diskuse| Ostatní

Jiřina Nedvědová

V čem je háček

Připadám si silně zmatená.Mám pocit,že se dívám na jinou televizi, čtu jiné noviny- nebo možná žiju v jiném Česku.Ale let je mi dost,vzdělání mám, schopnost uvažovat mne neopustila,tak v čem je háček?Asi v jiném vidění světa a událostí- jedině tak to lze vysvětit.

3.1.2015 v 17:25 | Karma: 21,59 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Ostatní

Jiřina Nedvědová

Sen účetní

Mám sen.Pod okny provozovny stojí v řadě moji klienti a dívají se nahoru.Já se vykloním a zavolám: Novák!

12.12.2014 v 17:10 | Karma: 15,96 | Přečteno: 613x | Diskuse| Ostatní

Jiřina Nedvědová

Pánové, mohli byste poradit?

Jsem ženská. TO Vám neušlo a k tomu hospodyně.Což kromě jiného znamená, že než uložím prádlo do skříně- pečlivě prohlédnu,objevím tu a tam chybu na celistvosti kusu,který mám v ruce.V důsledku tohoto díla-spravuji.

7.12.2014 v 16:45 | Karma: 10,75 | Přečteno: 993x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Bakterie z vody letos zabíjí častěji, zemřelo už 23 lidí. Řada nákaz uniká

17. května 2024

Premium Kromě jiných infekcí se v Česku letos více šíří i smrtelnější legionářská nemoc, která se...

Slovensko k tragédii směřovalo dlouho, tímhle prohráli všichni, míní expert

17. května 2024

Premium Bývalý slovenský novinář a bezpečnostní expert Milan Žitný je přesvědčen, že k tragické události,...

V Kladně hořel sklad olejů a autodílů, škoda je čtyřicet milionů korun

16. května 2024  12:31,  aktualizováno  22:59

V kladenské ulici Železničářů ve čtvrtek hořela průmyslová hala se skladem olejů a autodílů. U...

Soud v Haagu začal řešit Gazu. Genocida dosáhla strašlivé úrovně, zaznělo

16. května 2024  22:40

Genocida, kterou Izrael páchá v Pásmu Gazy, dosáhla strašlivé úrovně, prohlásil zástupce...

Zkraťte si čas v kuchyni: Vyhrajte kořenící pasty od Podravky
Zkraťte si čas v kuchyni: Vyhrajte kořenící pasty od Podravky

Zrychlete vaření s kořenícími pastami Podravka Natur. Usnadní a zjednoduší přípravu pokrmů, protože zeleninu nemusíte čistit ani krájet, ale...

  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 642x
Neberte se moc vážně-škodí to vám i vašemu okolí.
A pro zájemce- moje stránky- http://miamia.webgarden.cz.
O čem jsou ? No- Esoterická čajovna.

Seznam rubrik